[O1] Brak mocy i parę pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tbulkowski
    Classic
    • 2014
    • 6

    [O1] Brak mocy i parę pytań

    Zamieszczone przez SS
    georgg, jak przespać to nie pomogę :diabelski_usmiech
    :szeroki_usmiech
    Buła
  • Tobi77
    Rider
    • 2012
    • 509
    • Octavia I combi (1U5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Brak mocy i parę pytań

    Od paru dni zmagam się z brakiem mocy w mojej O1 1.9 TDI AHF. Miewałem już sporadycznie notlaufy ale to teraz wygląda inaczej. Przy notlaufach auto jechało normalnie do pewnego momentu, gdy wpadało w tryb awaryjny, wtedy czuć było gwałtowny spadek mocy i objawy te mijały po ponownym uruchomieniu silnika. Podczas tych notlaufów wywalało mi 17965 - Positive Deviation.
    Natomiast od paru dni auto jest zupełnie zamulone, nie idzie powyżej 130 km/h, a VAG pokazuje tylko jeden błąd - 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Ponowne uruchomienie silnika niczego nie zmienia.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem większą turbo dziurę, tzn. wyraźnie trzeba było odczekać aż turbo "zaskoczy", potem dostawał powera i ciągnął normalnie.
    Co zrobiłem do tej pory:
    1. Odpiąłem przepływomierz, raczej bez zmian, potem wyjąłem i wyczyściłem.
    2. Rozebrałem i wyczyściłem N75.
    3. Sprawdziłem połączenia intercoolera, są w porządku ale IC jest cały zalepiony mieszanką brudu i oleju.

    Tyle udało mi się tego zebrać ale nie wiem jak wyczyścić te żeberka od IC.


    Pytania:
    - czy podczas zwiększania obrotów na jałowym biegu sztanga od turba powinna się poruszać?
    - czy podczas zwiększania obrotów na jałowym biegu cięgno przepustnicy powinno pracować?
    - no i gdzie teraz szukać?
    Moja Octavia

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Hmm.. wnioskuję, że masz Vaga... to czemu nie zrobisz logów? Zrób loga 003,011BS i 011 dynamiczny. Jeżeli chcesz zobaczyć na oko to zobaczy co się dzieje ze sztangą w trakcje odpalania wozu.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • K_Popiel
        Rider
        • 2010
        • 608

        #4
        Re: Brak mocy i parę pytań

        17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00

        Ten błąd mówi nam że turbina nie ładuje. Przyczyn może być kilka a logi /choćby statyczny BS 011/ wiele nam powiedzą. Przyczyn może być kilka. Zacznij od sprawdzenia czy podczas testu vagiem tryb BS blok 011 sztanga pracuje. ON - sztanga wciągnięta i ciśnienie rośnie / OFF sztanga u góry i ciśnienie spada.
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          do ogarnięcia- zapraszam
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Tobi77, machnij logi. zapewne sam spokojnie ogarniesz wóz.
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Zajmij sie tematem jak nalezy. Co prawda nie masz logów ale mozna domniemac, ze masz kompletnie zawalone kierownice VTG. Logi do zrobienia, ustalenie przyczyny i szybkie pozbycie się jej.


              PS.Bywaly tu przypadki... ze jazda z zapieczonymi łopatkami konczyla się pogiętymi korbami....
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • Tobi77
                Rider
                • 2012
                • 509
                • Octavia I combi (1U5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Logi będą ale nie wcześniej niż w weekend, dzięki za odpowiedzi.
                Tymczasem po kolejnym przegonieniu auta, turbo wstało, ale...
                - strasznie kopci na czarno, wcześniej nie kopcił nic a nic
                - podczas przyspieszania słychać jak zaczyna mocno szumieć spod maski, słychać to w okolicach schowka, nie jest to zwykły wysoki dźwięk jak świszczy turbina, tylko coś bardziej zbliżonego do szumu nawiewu
                - po jakimś czasie znowu łapie notlaufa, ale po ponownym uruchomieniu znowu idzie normalnie, tylko to kopcenie i wyraźny szum
                Moja Octavia

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Sprawdz łączniki miedzy kolektorem ssącym a rurą dolotową albo dolny wąz gumowy do intercoolera.... pewnie jest tam dziura jak stodoła...
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • Tobi77
                    Rider
                    • 2012
                    • 509
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Okazało się, że podczas czyszczenia intercoolera spadła z niego rura, na pierwszy rzut oka niewidocznie ale na tyle, żeby powodować powyższe objawy - szum i kopcenie. Po zmontowaniu i wcześniejszym czyszczeniu IC i N75, przeglądzie wszystkich przewodów itd. autko popierdziela lepiej niż kiedykolwiek.
                    Potestuję parę dni, a w sobotę pod komputer, zobaczę czy wywala jakieś błędy.
                    Dzięki wszystkim za porady.
                    Moja Octavia

                    Komentarz

                    Pracuję...