Zamieszczone przez SS
[O1] Brak mocy i parę pytań
Zwiń
X
-
[O1] Brak mocy i parę pytań
Od paru dni zmagam się z brakiem mocy w mojej O1 1.9 TDI AHF. Miewałem już sporadycznie notlaufy ale to teraz wygląda inaczej. Przy notlaufach auto jechało normalnie do pewnego momentu, gdy wpadało w tryb awaryjny, wtedy czuć było gwałtowny spadek mocy i objawy te mijały po ponownym uruchomieniu silnika. Podczas tych notlaufów wywalało mi 17965 - Positive Deviation.
Natomiast od paru dni auto jest zupełnie zamulone, nie idzie powyżej 130 km/h, a VAG pokazuje tylko jeden błąd - 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Ponowne uruchomienie silnika niczego nie zmienia.
Od jakiegoś czasu zauważyłem większą turbo dziurę, tzn. wyraźnie trzeba było odczekać aż turbo "zaskoczy", potem dostawał powera i ciągnął normalnie.
Co zrobiłem do tej pory:
1. Odpiąłem przepływomierz, raczej bez zmian, potem wyjąłem i wyczyściłem.
2. Rozebrałem i wyczyściłem N75.
3. Sprawdziłem połączenia intercoolera, są w porządku ale IC jest cały zalepiony mieszanką brudu i oleju.
Tyle udało mi się tego zebrać ale nie wiem jak wyczyścić te żeberka od IC.
Pytania:
- czy podczas zwiększania obrotów na jałowym biegu sztanga od turba powinna się poruszać?
- czy podczas zwiększania obrotów na jałowym biegu cięgno przepustnicy powinno pracować?
- no i gdzie teraz szukać?
-
-
Hmm.. wnioskuję, że masz Vaga... to czemu nie zrobisz logów? Zrób loga 003,011BS i 011 dynamiczny. Jeżeli chcesz zobaczyć na oko to zobaczy co się dzieje ze sztangą w trakcje odpalania wozu.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Re: Brak mocy i parę pytań
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00
Ten błąd mówi nam że turbina nie ładuje. Przyczyn może być kilka a logi /choćby statyczny BS 011/ wiele nam powiedzą. Przyczyn może być kilka. Zacznij od sprawdzenia czy podczas testu vagiem tryb BS blok 011 sztanga pracuje. ON - sztanga wciągnięta i ciśnienie rośnie / OFF sztanga u góry i ciśnienie spada.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
do ogarnięcia- zapraszamOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zajmij sie tematem jak nalezy. Co prawda nie masz logów ale mozna domniemac, ze masz kompletnie zawalone kierownice VTG. Logi do zrobienia, ustalenie przyczyny i szybkie pozbycie się jej.
PS.Bywaly tu przypadki... ze jazda z zapieczonymi łopatkami konczyla się pogiętymi korbami....Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Logi będą ale nie wcześniej niż w weekend, dzięki za odpowiedzi.
Tymczasem po kolejnym przegonieniu auta, turbo wstało, ale...
- strasznie kopci na czarno, wcześniej nie kopcił nic a nic
- podczas przyspieszania słychać jak zaczyna mocno szumieć spod maski, słychać to w okolicach schowka, nie jest to zwykły wysoki dźwięk jak świszczy turbina, tylko coś bardziej zbliżonego do szumu nawiewu
- po jakimś czasie znowu łapie notlaufa, ale po ponownym uruchomieniu znowu idzie normalnie, tylko to kopcenie i wyraźny szum
Komentarz
-
-
Okazało się, że podczas czyszczenia intercoolera spadła z niego rura, na pierwszy rzut oka niewidocznie ale na tyle, żeby powodować powyższe objawy - szum i kopcenie. Po zmontowaniu i wcześniejszym czyszczeniu IC i N75, przeglądzie wszystkich przewodów itd. autko popierdziela lepiej niż kiedykolwiek.
Potestuję parę dni, a w sobotę pod komputer, zobaczę czy wywala jakieś błędy.
Dzięki wszystkim za porady.
Komentarz
-
Komentarz